اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

«مدرسه بیمارستان» در اراک راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی گفت: در آینده‌ای نزدیک برای کودکان سخت درمان مدرسه بیمارستان راه‌اندازی می‌شود تا حین بیماری و طول درمان از تحصیل باز نمانند.

«مدرسه بیمارستان» در اراک راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، احمد سجادی در نشست صحن رسمی شورای اسلامی کلان شهر اراک بیان داشت: ایجاد نشاط اجتماعی، معرفی و الگوسازی مفاخر استان، حمایت از سازمان‌های مردم نهاد، توجه به حوزه سلامت، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ساختمان‌های فرهنگی اجتماعی از جمله اقدامات دفتر اجتماعی استانداری  است.
وی افزود: پیگیری طرح دهکده خانواده، انعقاد تفاهمنامه با دانشگاه آزاد و علوم پزشکی اراک در راستای آموزش‌های پیش از ازدواج‌، راه‌اندازی خانه ریاضی و پارک هنرمندان از دیگر اقدامات و برنامه‌های پیش روست که با جدیت پیگیری می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی با اشاره به مناطق حاشیه‌نشین استان نیز گفت: در سطح استان ۳۰ منطقه حاشیه‌نشین  وجود دارد که ۱۳ منطقه در شهرستان اراک و مابقی آن در ساوه قرار دارد و دو دفتر تسهیل‌گری در استان و در شهر اراک و ساوه فعالیت می‌کند.
سجادی تاکید کرد: میزان اعتبار اختصاص یافته به استان در سال جاری به منظور رفع آسیب‌های اجتماعی به نسبت سال گذشته دوسوم کاهش یافته است  و در راستای  بهینه مصرف کردن اعتبارات در این خصوص، در استان یک هیات اندیشه ورز تشکیل شده است.
وی اظهار داشت: انتظار می‌رود شهرداری و شورای شهر در راستای رفع مشکلات مناطق حاشیه‌نشین در خصوص اشتغال، درآمد و برگزاری کلاس‌های آموزشی با دفتر امور اجتماعی استانداری، تعامل و مساعدت کنند و اعتبارات ویژه‌ای را در این مناطق لحاظ کنند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی تاکید کرد: نیاز است مبحث مسئولیت اجتماعی را به صاحبان صنایع و بانک‌ها یادآور شویم و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در پیشبرد این اهداف از ظرفیت جوانان بیشترین بهره گیری را کنیم.

سجادی بیان داشت: در راستای رفع مسائل و مشکلات حوزه جوانان، یک هیات اندیشه‌ورز جوانان تشکیل شده است و مشکلات این حوزه با حضور جوانان توسط مدیران مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
سجادی افزود: در آینده‌ای نزدیک برای کودکان سخت درمان مدرسه بیمارستان راه اندازی می‌شود تا حین بیماری و طول درمان  از تحصیل باز نمانند.

 

وی با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال تنها در حیطه وظایف دولت نیست، افزود: ایجاد اشتغال یک فعالیت بین بخشی است که قانون‌گذار در حوزه ریل‌گذاری اعتبارات لازم را در این خصوص اختصاص دهد و قوه قضائیه هم از سرمایه‌گذاران حمایت کند و اشتغال با سرمایه‌گذاری و ورود تکنولوژی محقق می‌شود و چنانچه اقتصاد پویا و فعال نباشد در سایر حوزه‌ها نیز دچار مشکل خواهیم شد.

ارائه 55 سند توسعه محله

شهردار کلان شهر اراک نیز گفت: مناطق حاشیه‌نشین و فضاهای ناکارآمد شهری، مرکز کانون ناهنجاری‌های اجتماعی شده که مدیریت شهری با توجه به مسئولیت اجتماعی خود در این حوزه ورود کرده و برنامه‌هایی را هم در این خصوص تدوین و لحاظ کرده است.

محمدکریم شفیعی افزود: راه‌اندازی کانون فرهنگی، پارک هنرمندان، خانه احزاب، مرمت بازار، روان سازی معابر و فعالیت‌هایی در راستای درآمدزایی و ایجاد ثروت در مناطق حاشیه‌نشین از جمله اقدامات مدیریت شهری است.
وی با اشاره به مبحث توسعه متوازن در شهرها نیز گفت: بیشتر بودجه سال آتی شهرداری معطوف به محلات کم برخوردار است و در این راستا ۵۵ سند توسعه محله ارائه می‌شود و بودجه نیز متناسب با محلات لحاظ می‌شود.

شفیعی خاطرنشان کرد: در خصوص تامین زیرساخت حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی تعهداتی ایجاد شده که به تایید هیات امنای محلات مورد نظر رسیده و پرسشنامه‌ها نیز ارسال شده تا درخواست و نیازهای مردم  احصا شود و سند توسعه برای تحول مناطق پیش بینی شده ارائه شود.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول